Omställning

(null)

(null)

Nu har semester byts ut mot vardag och jobb och det blev en tuffare omställning än väntat. Så tacksam för min kloka mentor som påminde mig om att det är ganska mycket som är annorlunda sen förra gången jag arbetade, innan Olle föddes. Hade inte reflekterat över det, men så är det faktiskt. Dessutom har jag haft en infektion i kroppen som säkert också påverkat. Så tystnaden har berott på att jag haft fullt sjå att klara av vardagen. Jocke är föräldraledig några veckor till innan det är dags för Olle att skolas in. Ebbe lyckades gå första veckan på förskolan och var väldigt nöjd över det, mest över att numera få gå på stora avdelningen. Sen blev han förkyld och fick problem med astmahosta och blev därför hemma hela andra veckan. Så tacksam att vi fått vara friska nästan hela sommaren, det har varit så skönt. Nu har jag ledig helg och vi har varit i Harkskär hela dagen. En riktigt fin höstdag som bjöd på båttur. Hela familjen blev såklart nöjda och glada över det. Kan man vara annat ute på havet? Sen var det dags att ta upp Jerryboaten och tacka för denna säsong. Tänk att detta blev året då jag lärde mig att köra båt. Väldigt glad för det. Det jag annars mest funderar på just nu är hur valet kommer sluta (Gode gud! Hjälp oss vara kloka.), hur vårt livspussel ska se ut och hur vi vill leva vårt liv och om detta faktiskt ska bli året jag tar tag i träningen igen? Hoppas. Vi hörs vidare.


Kommentera inlägget här :