Bästa 30-årspresenten

(null)

När jag scrollar bland bilderna på min mobil-kamera inser jag att det blir allt färre bilder på mig och Jocke och istället mest bilder på barnen. Och det är ju så vardagen ser ut. Jag är med barnen. Jocke jobbar. När vi är tillsammans finns oftast varken tid eller lust till att ta bilder. Hittade i alla fall en kärleksfull bild från nyår. Älskar att Ebbe swishar förbi i bilden med en nyårs-tuta i munnen. Men vet ni? I höst kommer vi att fota fina bilder bara på oss. För i 30-årspresent fick jag en weekend till Nice, för bara mig och Jocke. Motiveringen löd: "Du gillar sol. Du gillar shopping. Du gillar att sova ostört. En weekend till Nice innehåller alltsammans." Ni förstår hur glad jag blev va? Och lite rädd såklart. Fem dagar ifrån våra barn och vi ska flyga. Tur att jag har världens bästa svärföräldrar som tar hand om dem under tiden! Som jag ska njuta av ensamtid med min man, av sol, shopping, lååånga nätter med ostörd sömn och tid att vila och njuta. Så tacksam för min älskade man! På riktigt: vad skulle jag göra utan honom? Vi har varit ett par i över 10 år. Det är absolut inte alltid enkelt att vara man och fru och dela livet. Men det är värt det. Varenda dag. Genom allt!

Kommentera inlägget här :