Utsidan av huset

(null)

När vi ändå håller på kan vi ju kika på utsidan av huset också. Gröna huset ger skäl för sitt namn! Det är stort att få ha en egen liten plätt på jorden att kalla sin. Oftast är det fullt av leksaker ute hos oss och barnen, speciellt Olle, älskar att vara ute. Han skulle kunna vara det hela dagarna om han fick bestämma. 

(null)

Det är så härligt att bara kunna öppna dörren och gå rakt ut i vår trädgård. Här på framsidan finns en liten uteplats att sitta på.

(null)

Vi har ett äppleträd som bär massor av frukt i år.

(null)

Ebbe och äppelträdet. 

(null)

Olle och grönskan. Jag har verkligen noll koll på växter, träd och det som växer i vår trädgård. Tycker mest det är härligt att se hur det grönskar och kan inte alls se att det ser ovårdat ut, vilket Jocke påpekat flertalet gånger.

(null)

Här kan jag däremot se att det ser ovårdat ut, med ett hus som saknar panel och inte är återställt efter ombyggnationen av nedervåningen. Men återigen; allt har sin tid.
  
(null)

Jag tycker det stora trädet är så fint. Och att vi lyckats skaffa både en grill på rea och utemöbler på blocket (som vi köpte bara några hundra meter bort) så vi äntligen kan sitta ordentligt på vår baksida.

(null)

Jag som till en början sa att jag absolut inte ville köpa detta hus. Det blev ju riktigt bra till slut. 

Kommentarer :

#1: Birgitta Jacobsson

Vilken fin blogg du har och så söta barn. Härligt att du tar vara på dom små, tiden går ju så fort och kommer inte igen. Fint hus ni har. Ha en skön söndag.

skriven

Kommentera inlägget här :