Vardagsrum & kök

(null)

Efter att ha flyttat in i vardagsrummet i april tog vi en välbehövlig paus efter lång tid av renovering. Men nu, när hösten är här, börjar det bli dags att försöka komma iordning lite mer. Tavlor ska upp på väggarna, några fler möbler ska införskaffas. En sak i taget. Allt har sin tid. Nu är vardagsrumslampa på plats i alla fall. Från Mio.

(null)

Olle gillar att springa runt, runt från vardagsrummet, till köket, till hallen och så vidare. I bakgrunden ser ni mitt elpiano. Gjorde mig av med mitt riktiga piano när vi flyttade från Örbyhus. Nu längtar jag verkligen att skaffa mig ett nytt! Elpiano får duga tills dess, så vi kan sjunga här hemma. Det blir mest barnsånger just nu!

(null)

Älskar att det finns plats för både stor soffa och matrumsbord. Svärmor har hjälpt oss med gardiner, även dem från Mio. Det stora tyget är från IKEA.

(null)

Ibland kan man undra varför man har en soffa när man ändå alltid hamnar på golvet med barnen? 

(null)

Köket. Äntligen har vi fått upp en kökslampa, från IKEA. Möblerna är från Mio. Ja, det är faktiskt där vi handlar allra mest just nu.

(null)

Tänk att vi får bo så här, med närhet till förskola, mataffär, våra arbeten, stadskärnan, ja det mesta. Så lyxigt! 

(null)

Och så en sista bild på köket, som jag visat er förr. Här bor vi bra!

Kommentera inlägget här :