Höstlov i Huskvarna

(null)

I tisdags, efter jobb och förskola/skola, åkte vi ner till Huskvarna och Småland för några dagars höstlov. Så härligt att få åka en lite längre sträcka, vilket vi gjort så sällan senaste året pga. Corona. Testade något nytt i och med att vi åkte på kvällen och det funkade riktigt bra! Barnen somnade en stund direkt när vi åkte iväg. När de vaknade strax innan Stockholm köpte vi med hamburgare som vi åt i bilen och sen gjorde vi vårt enda stopp i Norrköping där barnen fick köpa lite resgodis, vilket kändes som rena lyxen för dem. Godis, på en tisdag!

(null)

Så väldigt skönt med några dagars ledighet. Igår, när solen fortfarande var framme, gick jag och barnen ut till en lekpark i närheten av min syster för att leka en stund. Jag fick ärva en jacka av min systerdotter eftersom den jag har inte går att knäppa runt magen längre. Känner mig verkligen stor och otymplig just nu och har väldigt mycket sammandragningar. 

(null)

Fascinerades av alla fina höstfärger som sprakade ikapp med varandra. Det är så skönt med hösten, när alla träd tappar sina löv och blir kala. Det blir som en påminnelse om att vi också behöver det som människor. Efter att vi blomstrat behöver också vi tid för återhämtning, "tappa våra löv och bli kala en stund" och vila för att sedan åter kunna skjuta nya skott och blomstra på nytt till våren.

(null)

Ebbe tycker mest om att klättra när vi är ute. En stund spelade vi fotboll också.

(null)

Jag gjorde mest det barnen ville göra - spelade fotboll, kastade frisbee, tittade på när de klättrade och åkte rutschkana, grävde en stund i sandlådan och tittade när Olle gick runt i vattenpölar.

(null)

När vi kom tillbaka hade Ulle och Lisa ordnat kalas för Ebbe. De hade pyntat så fint med vimplar och ballonger och Jocke hade, enligt Ebbes önskan, bakat kladdkaka, som vi kalasade på. 

(null)

Sen tog Ulle med barnen ut för att tända stora tomtebloss - de älskade det! 

(null)

Nu väntar en ny dag och vi ska fortsätta njuta av att vara lediga tillsammans med familjen. Känns som min kula på magen behöver att jag tar det lite lugnt och vilar. Tänk att detta är sista resan söderut innan vi är fem i familjen. Veckorna går fort!

Kommentera inlägget här :