V.27

(null)

Idag går jag in i v.27 vilket innebär att 2/3 är avklarade av graviditeten. Det är så härligt att ofta få känna att det rör sig en liten bebis där inne. Samtidigt overkligt, ska vi verkligen få välsignas med barn nr 3?

(null)

Denna graviditet har varit väldigt lika de andra två. Illamående och kraftig trötthet kring v.8-12. Cravings efter saltgodis, leverpastejmacka med smörgåsgurka och att dricka mjölk. Kring v.25 och framåt känningar av foglossning och bitvis gör det ont att gå. Mer trött än vanligt under hela graviditeten och stundtals känner jag mig stor och tung. Men allt som oftast mår jag väldigt bra och lever precis som vanligt. Tacksam över att jag denna graviditet dessutom tränar tre gånger i veckan. Det är så härligt och bra för mig! Som vanligt får jag många kommentarer om att jag är väldigt stor och frågan om det verkligen inte är tvillingar eller om jag räknat fel på tiden. Svaret är nej! Jag ser ut såhär när jag är gravid. 

(null)

Längtar till att få välkomna en lillebror eller lillasyster och att få se Ebbe och Olle som storebröder. Längtar att få tid hemma med alla barnen och att sitta och amma länge framöver "Malou efter 10" på förmiddagarna. Längtar att ta barnvagnspromenader med Olle cyklandes bredvid och att få bebisgosa. Längtar inte till sömnbrist och det dåliga humöret som följer av det, mjölkstockning och otillräckligheten att inte längre ha varsin hand att räcka ut till barnen. Hoppas att bebisen gör precis som sina storebröder och stannar kvar i magen längsta möjliga tid så att vi får ett januari-barn. Fram tills dess ska jag försöka komma ihåg att klappa på magen ofta och njuta av att återigen få vara gravid. En allra sista gång. 

Kommentera inlägget här :