En vit jul

(null)

Lyckan var total när det började falla snö från himlen igår. JA! En vit jul! Precis vad vi längtat efter. Jag och Olle gick ut och lekte, så klart, och njöt av snöfallet.

(null)

Medan Gösta satt i vagnen och tittade på när vi skottade och åkte snowracer. Men till sist började han gnälla, kanske inte så konstigt eftersom han var alldeles snöig och kall.

(null)

Men inne är det varmt och skönt. Imorse såg hela familjen på julkalendern innan Ebbe gick till skolan. Jag älskar årets kalender, den är ju så bra! Sen skulle Olle absolut mata Gösta med gröt och det gick men blev betydligt kladdigare än vanligt. Blir så glad när jag ser barnens kärlek till varandra. Apropå barn och en vit jul. Junis, som är Jockes nya arbetsgivare, är med och driver kampanjen "vit jul" som innebär att avstå alkoholen i jul. För mig är det ju en enkel sak eftersom jag aldrig dricker alkohol. Men för er som gör det är det en ypperlig möjlighet att avstå under jul. Vi brukar ju säga att julen är barnens högtid och barn och alkohol hör inte ihop. Dessutom är det ofta barnen som får ta de svåra konsekvenser för de vuxnas alkoholkonsumtion. Så för att visa omsorg om våra barn, barnbarn och de människor vi har runt omkring oss i jul - avstå alkoholen och fira en vit jul! Vill du veta mer om "vit jul" kan du trycka HÄR

Kommentera inlägget här :