17.57 torsdag

(null)

Dricker mikrat kaffe som jag inte hunnit dricka upp tidigare idag pga ledsen bebis. Han har varit SÅ ledsen. Han mår inte riktigt bra. Fick sin första riktiga feber natten till tisdag och har varit ynklig sen dess. Idag blev det falukorv till middag, igen. Och till lunch mannagrynsgröt och knäckemacka med falukorv. Falukorv måste vara en småbarnsförälders bästa vän. Ute är det grått, regnigt och blåsigt och mest av allt vill jag gömma mig under täcket och sova tills nästa år. Tänder ljus och försöker göra lite mysigt. Äntligen sover Gösta och storbarnen ser på paddan. Snart jag ska jag ta ett ryck och röja här hemma bland disk, pyssel, leksaker och kläder huller om buller. Men först ska jag dricka mitt mikrade kaffe i lugn och ro, lyssna på Norah Jones som strömmar ur högtalaren och fascineras över Ebbes solros som växer för fullt i vårt köksfönster. Glad att jag lyckats hålla liv i hans skoluppgift. Glad att jag lyckas rodda livet med tre små själv hela dagarna. Jag gör verkligen mitt bästa och kämpar med att förstå att det är alldeles tillräckligt. 

Kommentarer :

#1: ”Jag år jag och jag är toppen!!!!♥️

U

skriven

Kommentera inlägget här :