Mitt ljuva liv (vissa stunder)

(null)

Det har varit många fina stunder senaste veckan. Som när barnen cyklade och jag gick med vagnen till Åkermans kulle där det fullkomligt grönskade för fullt. Vi hann njuta typ två minuter, sen började Gösta skrika i vagnen och det slutade med att barnen snabbt fick äta upp sin frukt, jag fick amma på närmaste parkbänk nedanför och sen gå hem med skrikande bebis i vagnen eftersom jag glömt babybjörnen hemma. En liten stund var i alla fall ljuvlig!

(null)

Hemma var Gösta nöjd när han fick komma upp och vi la oss på en filt och myste. Gulliga bebisar är väl ändå det bästa som finns?

(null)

I onsdags var vi på kalas hos barnens kusin som fyllde 10 år. Solen lyste och vi fick en superskön kväll ute.

(null)

Gösta hängde med farfar.

(null)

Och barnen var överlyckliga att få bada i poolen. Nu är sommaren inom räckhåll!

(null)

Svärfar har varit och hjälpt oss bygga altan och såklart ville Olle hjälpa till. Längtar till färdig altan, det kommer bli så bra!

(null)

Gösta har, hör och häpna, legat nöjd i babygymmet en stund medan jag kunde laga middag. 

(null)

Och efteråt satt han dessutom nöjd i barnstolen. SÅ SKÖNT!

(null)

Igår var jag och spelade in söndagens gudstjänst. Fint att få sjunga från hjärtat vid pianot. Åh vad jag saknar att sjunga tillsammans med min församling. Längtar, längtar, längtar tills när vi kan samlas igen!

(null)

Idag har jag och Olle varit på långpromenad. Han har nämligen blivit en hejare på att cykla så nu kan jag gå promenader i rask takt och det är så skönt.

(null)

Vi utforskade ett naturområde i närheten och Olle utbrast "Här har jag varit med förskolan! Det finns ett vindskydd, man kan se på bilar som en tv och äta frukt." Så vi satte oss i vindskyddet, åt mellis och tittade på bilarna som susade förbi på motorvägen. Så mysig stund, bara vi två. Sen cyklade vi ett varv i naturområdet innan vi cyklade till skolan för att hämta Ebbe.

(null)

Ebbe tog med sig två klasskompisar hem och jag kände mig som en supermorsa som roddade fem barn själv. Medan Ebbe och kompisarna hoppade studsmatta spelade jag och Olle fotboll. Han skjuter så bra! Tacksam för värme, sol och glada barn. Nu välkomnar vi helgen, hoppas din blir fin, om än inte hela dagarna så vissa guldstunder som du får njuta av. För precis så försöker jag tänka just nu. Njut av de små stunderna!

Kommentera inlägget här :