Min plats på jorden!

(null)

"Tänk vad bra vi har det" sa Ebbe vid köksbordet häromdagen. Jag var tvungen att fråga om han var ironisk eftersom det lät precis som om han försökte härma mig. Hans svar blev "både och". Om det är något jag ofta brukar säga till mina barn är det just "tänk vad bra vi har det" och "tänk att vi får bo här". För mig känns det så viktigt att ge mina barn insikten att vi är så priviligierade när det kommer till hur vi kan leva våra liv. Vi har mat på bordet, ett stort hus att bo i där barnen har varsitt rum, de har leksaker i överflöd och värme i huset som gör att de inte behöver frysa trots att det börjar bli riktigt kallt ute. Vi får leva i fred och frihet, gå i skolan och till jobbet och ägna oss åt roliga fritidsaktiviteter. Vi har det SÅ bra! När jag gick med vagnen för att söva Gösta för en stund sen tog jag bilden ovan för att minnas just detta, hur bra vi har det en alldeles grå och väldigt vanlig onsdag. I det där fina huset bor vi! Det är min plats på jorden och där lever jag med min man och våra tre, alldeles fantastiska, barn. Det är en svindlande tanke när man får lite perspektiv! Så mycket som vi tar för givet är sådant som många andra människor får kämpa med och längta efter varje dag. Jag önskar så att jag får lära mina barn tacksamhet över livet. 

Vad är du tacksam för idag?

Kommentera inlägget här :