En härlig och händelserik påskvecka

(null)

En lång tystnad här resulterar i ett mastodontinlägg med massor av härliga bilder från vår påskvecka. Förra tisdagen åkte vi på ett efterlängtat dygn till Stockholm för att ha en liten mini-semester tillsammans. Så härligt efter vår tuffa start på våren!

Solen lyste, himlen var blå och Skansen var ett perfekt utflyktsmål.

Gösta satt nöjd i vagnen precis hela dagen. Helt otroligt!

(null)

Vi fascinerades över fiskar.

Barnen åkte karusell.

Jag njöt av årets första vitsippor.

(null)

Och vi hade så kul när vi spanade efter alla djur. Vi såg älgar, hästar, lodjur, sälar, björnar, ormar och fåglar, för att nämna några. Barnen tyckte det var så roligt och vi också!

Kramades i solen.

Grillade korv till lunch.

(null)

Och körde elbilar vilket blev barnens stora favorit med dagen, förutom alla djur så klart.

Min favorit var sockervadd. Så gott! Barnen var så lyckliga att få testa sockervadd för första gången och jag insåg vad mycket de har kvar att uppleva i livet. Pandemin har verkligen satt mycket på paus. Ser fram emot att få uppleva nya saker med barnen framöver.

Medan Gösta sov gott i vagnen kunde barnen leka på de olika lekplatserna och kika på fler djur.

(null)

Ebbe är en riktigt liten djurfantast!

Vid stängning gick vi nöjda, hand i hand, mot parkeringen för att ta bilen till Scandic Alvik.

Checkade in på hotellet, eller "otellet" som barnen trodde att det hette.

(null)

Fick ett underbart rum med utsikt över vattnet och gjorde oss iordning för kvällen.

Åt middag på Basterd Burgers och samtliga barn var nöjda.

Gösta ville rita precis som sina storebröder och underhöll sig länge med att plocka i och ur pennorna ur glaset. Vi var helt imponerade över hur han varit nöjd precis hela dagen.

(null)

Efter myskväll på hotellrummet och en god natts sömn vaknade vi sedan upp till Jockes 35-årsdag. Firade med paket och sång på sängen och med en god hotellfrukost.

Sen gick vi tillbaka till hotellrummet och Jocke sa "sätt dig i fönstret med täcket omkring dig så ska jag ta en influencer-bild". Där och då insåg jag att många av bilderna jag ser på instagram inte är på riktigt. De är bara arrangerade bilder som ska försöka se härliga ut. Förvisso var det härligt att sitta i hotellrummets fönster och blicka ut men det var inte spontant och hade jag inte vetat att bilden skulle tas skulle jag inte se lika fördelaktig ut på bilden. Tänk på det nästa gång du scrollar instagram!

Vi utnyttjade hotellvistelsen till max och badade badkar på förmiddagen.

(null)

Gösta ville också vara med!

Sen avslutade vi med kaffe och croissant och det var precis lika härligt som bilden visar.

Hemma igen firade vi Jocke med middag och fler paket. Hurra för min älskade man!

(null)

På långfredag åkte vi ut till vårt älskade Harkskär. Denna vackra plats som ger sån ro för själen med sin tystnad och fantastiska natur.

Gösta ville krypa runt och leka medan brorsorna spelade badminton med farfar. Ännu går han inte, trots att han passerat 15 månader. Samtliga av våra barn är sena på den fronten.

På påskafton fick barnen gå på ägg-jakt som påskharen arrangerat tillsammans med barnens farmor.

(null)

Sen tog vi bilen för att besöka fiskforsen en bit bort.

Vandrade genom den vackra skogen och upptäckte att fiskarna inte kommit än.

När det är tid för dem att simma genom denna ström ligger de packade som sillar.

Njöt av vårtecknen.

På hemvägen hittade barnen ägg i skogen. Ni skulle sett deras förvånade miner! "Det kan väl inte vara till er" sa jag men när de kollade noggrannare på äggen visade sig att det stod deras namn på dem. De var helt fascinerade! (Och mamman kände sig väldigt nöjd)

Solen forsatte att skina så vi kunde vara ute i bara tröja och skjorta. På påskdagen sjöng jag på gudstjänsten i BK och sen åt vi påskmiddag med Jockes familj. Så tacksam för vår församling och påskens glada budskap om HOPP - att Jesus besegrade döden och att vi där med kan leva för evigt tillsammans med honom. Genom allt går han vid vår sida och vill vara vår trygga punkt. Inte ens döden kan skilja oss från hans stora kärlek. Vill du se gudstjänsten kan du klicka HÄR

(null)

Kände mig som en påsk-karamell i rosa byxor och topp. Allt inhandlat på Erikshjälpen. Den stickade tröjan, som är en riktig favorit, köpte jag på Lindex i våras. Tacksam för en underbar påskvecka med mycket tid för familjen. Precis vad jag behövde. Och nu fortsätter firandet för idag fyller vår älskade Olle 5 år. Hurra för livet!