Bröllopsyra

(null)

Idag har det regnat och varit grått precis hela dagen. Annat var det förra lördagen då vi fick fira våra älskade vänner Simon och Matilda som gifte sig i ett riktigt sommarvarmt Uppland. Ja, termometern visade på närmare trettio grader. Men i kyrkan var det svalt och jag fick äran att sjunga en sång. Det var så roligt att få sjunga tillsammans med ett gäng begåvade och härliga vänner och med fantastiska musiker. Riktig lyx!

(null)

Bruden var vackrare än vackrast med egendesignad klänning och brudbukett med egenodlade dalior.

(null)

Vi viftade med vimplar och hurrade för brudparet.

(null)

Yey! Äntligen man och fru!

(null)

Kolla in bruden! Älskar ryggen på klänningen och den långa slöjan.

(null)

På festen fick jag sitta tillsammans med goda vänner, bland annat Frida som är en riktig guld-vän att ha. Hon är rolig, härlig, ärlig och ger mig alltid nya perspektiv på saker. Så tacksam för den vänskapen!

(null)

Simon har vi umgåtts med otaliga timmar när vi bodde i Örbyhus och där det ibland kändes som jag var gift med tre män - Jocke, Simon och Johannes (som dessutom är kusiner) eftersom vi umgicks så mycket. Matilda lärde vi känna när hon var 14 år och vi blev hennes ungdomsledare och nu är hon vår vän. Väldigt fint att ha fått följa hela deras kärlekshistoria.

(null)

Det var så fint pyntat i festlokalen.

(null)

Jag trivdes i min nya klänning som Jocke köpt åt mig. Ja, han köper många av mina kläder. Och ja, jag vet att det är ovanligt och att jag är bortskämd. När jag tycker jag kan ta något gammalt tycker han tvärtom - "klart du ska köpa något nytt att fira med, för hur ofta är det bröllop?"

(null)

Efter midnatt, efter ett långt och svettigt disco, lämnade brudparet festen och vi checkade in på "hotell Frida" där vi fick sova ända tills klockan 10 och serverades världsgod frukost. Så hann vi prata ikapp livet en stund innan det var dags att åka hem till barnen igen.

(null)

Med oss hem fick vi dessa härliga minnen, från festens fotobås. De har jag hängt upp i hallen här hemma, som en påminnelse om den glädje vi fått känna i sommar, på hela två bröllop. En riktig dröm efter en jobbig pandemi. Ska erkänna att vi var ganska deppiga på söndagen, eftersom vardagen väntade. Denna veckan är vi tillbaka i den igen och det har känts. Mer om det i nästa inlägg. 

Kommentera inlägget här :