PROVA NÅGOT NYTT

(null)

I höst vill jag prova nya saker. Med det menar jag inte nya hobbys utan mer saker i vardagen som kan förenkla den eller göra den roligare. Hittills har jag gjort dessa saker:
- Börjat självscanna. Varför har jag inte börjat med det tidigare? Så många gånger som jag har plockat upp och ner mina stora mat-berg på bandet i kassan och känt mig så trött och stressad. Att självscanna var ju både harmoni, lycka och roligt, ja ni ser ju själva på bilden hur glad jag kände mig. 
- Bli blodgivare. Något jag tänkt på länge men som inte blivit av. Men nu är jag anmäld. Känns fint att få gå i mammas fotspår som varit blodgivare så länge jag kan minnas. Blodgivare-porslinet har varit en självklar del av min barndom. Någon mer som känner igen det?
- Vika kläder på nytt sätt. När jag frågade några vänner om tips på nya saker jag kan göra var detta deras tips: att vika kläderna så man kan ställa dem i lådan och där med få en bättre överblick och mer plats. Fantastiskt! Blir glad varje gång jag öppnar mina lådor nu. 
- Rensa på nytt sätt. Har börjat kolla på tv-programmet "Sortera upp ditt liv" och fullkomligt ÄLSKAR det. Det har resulterat i att jag under veckan har rensat och städat och gjort mig av med överflöda prylar på flera ställen i vårt hem. Så skönt! Ni måste kolla på programmet för man får så många bra tips. Plötsligt blev det enkelt att göra sig av med saker tack vare de frågor de ställer i programmet. Att ha för många saker förlamar och gör vardagen svårare. Så vill vi ju inte ha det!

Nu vill jag fortsätta min resa med att testa nya saker som förenklar och gör min vardag roligare och bättre. Har du något tips?

Kommentera inlägget här :