Covid-karantän

(null)

Visst känns det som att var och varannan är sjuka i covid just nu? Vi har blivit sjuka denna vecka. Började med Ebbe och sen har vi blivit sjuka en efter en. Feber, snuva och lätt hosta. Ebbe har testat positivt så vi anar att vi andra också har det. Känns inte värre än en vanlig influensa vilket är skönt. Matt och trött av febern men tacksam över att vi har varandra. Och själva karantänen känns inte jobbig, vi är ju ändå mest hemma och känner oss inte lika rädda för covid med tanke på att vi tagit alla tre vaccinsprutorna. Vi hoppas och ber att det inte blir värre än så här och att vi får behålla smak och lukt.

(null)

Solen strålar in idag och tulpanerna jag fick av mamma blommar fortfarande så vackert.

(null)

Det blir mycket skärm-tid till barnens stora glädje men ibland säger jag att "nu får ni leka en stund" och idag underhöll de sig därför med kappla-stavar. Ebbe är feberfri och börjar bli pigg igen. 

(null)

Barnen fick gå ut en sväng på förmiddagen för att få frisk luft och göra av med lite energi. Så underbart att ha en egen plätt på jorden i en sån här situation. Då underhöll de sig med att rita i snön. Detta är Olles konstverk. Verkar inte gå någon nöd på honom trots feber och förkylning. 

(null)

"Ställ er bredvid varandra och se ut som ni tycker om varandra". Aldrig skulle jag få en sån här bild frivilligt, dem får man be om. Älskade ungar som ofta har så kul tillsammans! 

(null)

Nu är det bästa stunden på dagen. Gösta sover, Ebbe och Olle ser på film och jag dricker kaffe och säger hej till er! 

Till alla er som kämpar med att vabba pigga och understimulerade barn vill jag dela något som jag läst under pandemin av en mamma som hade ett barn med en dödssjuk sjukdom. "Var glad och tacksam över möjligheten att få vabba nästan friska och pigga barn, det är ett stort privilegium!" Så sant. Idag är jag tacksam!

Kommentera inlägget här :