Min bästa midsommar någonsin

(null)

Ja, tänk att det blev det. Men så var det ju också bästa midsommatvädret på säkert 50 år! På väg ut till Harkskär, där det blivit tradition för oss att fira tillsammans med Jockes familj, beklagade jag mig över att jag glömt min systemkamera hemma var på Ebbe jublade "Ja! En foto-fri midsommar!" Vanligtvis brukar jag få sommarens härligaste och finaste bilder denna dag men istället fick jag memorerar och insupa allt det vackra i min egen minnesbank och låta Jocke ta några bilder med sin mobil.

(null)

Glad att ha lyckats pyssla ihop en krans med inspiration från underbara My feldt (tips på instagram!) som gjorde det både roligt och enkelt. Så skönt när det inte behöver vara så noga, det passar mig bäst. I år hade jag även en ny midsommarklänning, alldeles perfekt i den 30-gradiga värmen. 

(null)

Den årliga bilden på mig och min midsommsrdröm!

(null)

Barnen lekte i sandlådan och med vatten.

(null)

Efter en god midsommarlunch åkte vi på midsommarfirandet i Utvalnäs. Så härligt att återigen få samlas på detta sätt efter två års uppehåll på grund av pandemin. Jag älskar midsommar! För mig är det noll prestation och noll måsten, bara njutning och tid med familjen. Vi tar med västerbottenpaj och köttbullespett till barnen varje år och de andra har sina stående bidrag till buffé-bordet. Vi dansar kring stången. Det blomstrar, är förhoppningsvis varmt och hela sommaren ligger framför. Så mycket glädje!

(null)

Och så är det en härlig dag för barnen. De får dansa, leka, äta gott och åka båt. Fiska fiskdamm och äta godis. 

(null)

Gösta var så otroligt gullig när han tultade runt på gräsplanen. Försökte njuta så mycket jag bara orkade av sista året med en liten bebis i sjömansdräkt. Sen är den tiden i livet över. Både sorgligt men också härligt med tanke på allt som ligger framför.

(null)

Tycker det var betydligt lättare i år när han själv kunde gå runt, leka i sandlådan och spela fotboll jämfört med förra året då det var ett ständigt bärande, ammande och tröttheten var enormt på grund av sömnbristen.

(null)

Älskade Olle. Så härlig, rolig och verbal!

(null)

Trots foto-friheten fick jag Ebbe att gå med på att i alla fall få en bild på familjen. 

(null)

Sen blev det traditionsenlig limbo. Midsommarens bästa underhållning. 

(null)

Vädret var helt magiskt så efter 22, när Gösta somnat, tog vi båten ut till Norrskär i de varma  kvällsvindarna.

(null)

Nöjd över min krans som hängt med hela dagen. 

(null)

Kände mig så oerhört lycklig. Inte minsta bråk eller tjafs på hela dagen. Det är storslaget i trebarnslivet!

(null)

Satte mig och tittade ut över havet och solnedgången. Utsikten över havet och det oändliga. I det enkla bor det vackra. Mår aldrig bättre än på havet. Nu ligger sommaren  framför och jag är så glad! Vår bästa tid är nu. På hemvägen kastade vi kransen i havet och tackade för denna ljuvliga midsommarafton.

Kommentera inlägget här :