Älska söndagar

(null)

Vi pratade om helgen på jobbet förra veckan och då berättade en kollega att hon inte tycker om söndagar för att de är så tråkiga och bara känns som en transportsträcka till måndagen. Söndagar för mig känns inte alls så! Söndag för mig innebär vila. Helst vill jag gå till kyrkan på gudstjänst. Få bli påfylld inuti med lovsång, bibel, predikan och tid i stillhet. Kyrkfika med vänner och prata ikapp livet. Leka med barnen i kyrkans sporthall. Bjuda hem några på middag och njuta av söndag och ledigt tillsammans. Jag älskar söndagar. Igår åkte vi äntligen på gudstjänst efter många veckors uppehåll som berott på sjuka barn och att vi varit bortresta. Lisa och Ebbe stannade hemma eftersom Ebbe önskade ensamtid med henne. 

(null)

När vi kom hem igen tog vi på oss och gick ut. Kallt men skönt. Promenerade till lekparken en bit från oss där vi gungade och åkte linbana. Vilken lycka för våra barn och oss att få ha Lisa i vårt liv. För 16 år sen var jag lika gammal som henne och åkte och hälsade på min syster Ulle och hennes familj och då var Lisa 3 år. Nu kommer hon till oss och är tillsammans med mina barn som fullkomligt älskar henne. Så mysigt att se hur Gösta vill krypa upp i hennes famn och går runt och säger "Lisa, Lisa" hela tiden. 

(null)

Det är inte många Gösta tyr sig till (Corona-barn) så det är extra härligt när det finns en extra vuxen hemma som finns bland barnen och tillsammans med oss. 

(null)

På fredagen kom jag till exempel hem till tända ljus och fredagsfika som Lisa ordnat tillsammans med barnen. På söndagen avslutade vi hennes besök med kladdkaka och grädde. Tacksam för en fin helg, för min fantastiska systerdotter och för min älskade familj. Hade kunnat haft söndag alla dagar i veckan!

Kommentera inlägget här :