Gösta 2 år!

(null)

Vår minsta älskling har fyllt 2 år. Minns med glädje hur han föddes en iskall (-15 grader) solig vinterdag efter att jag återigen gått två veckor över tiden. Hur jag blev igångsatt och att han var ute efter ett par timmar. Hur jag tittade in i kameran och sa "jag ska aldrig mer föda barn." Och så känner jag fortfarande. Så nöjd med mina tre pojkar och försöker njuta så mycket jag orkar av allt som är sista gången med Gösta. 

(null)

Gösta älskar klämmis. Äter helst minst en per dag. Det är dyrt med barn men varenda klämmis är värt det. Har älskat klämmisar till alla barnen, så smidigt och bra. 

(null)

Gladast blev han för dammsugaren jag fyndat på Erikshjälpen. Den har använts otaliga timmar sen dess.

(null)

Eftersom Olle blev magsjuk en halvtimme innan kalaset fick vi fira i liten skara. Men inte gjorde det Gösta något. Han var så nöjd att få äta chokladboll (favorit!) och kakor med mig och Ebbe.

(null)

Och att leka med ballonger och i sitt nya kök som jag fyndat på marketplace. Älskar när jag kan köpa begagnat. 

(null)

Gösta har blivit väldigt glad i sin pappa senaste tiden. Frågar ständigt var pappa är när han inte är hemma och vill gärna facetima och säga hej. Har inte fastat för något tv-program utan vill bara se på barnsånger och på fordons-filmer på youtube. 

(null)

Älskar sina brorsor och de är så fina med honom. Ebbe är den som allra mest tar hand om Gösta, som leker med honom och hjälper honom med alltifrån att klä på sig till att hämta leksaker. Vi märker hur de mer och mer får glädje av varandra och att Gösta kan hänga på i vissa lekar nu. Framtiden känns ljus när det kommer till att barnen kommer bli mer självgående med varandra!

(null)

Gösta älskar att vara ute. Helst med en spade eller innebandyklubba. Och så vill han gå och titta på bussarna och bilarna som susar förbi uppe på stora vägen en liten bit från oss. 

Vokabulär: Mamma, Pappa, Ebbe, Olle (äntligen! Det har tagit tills nu), tack, säs (sex) isse (=farfar), bi (bil) och plötsligt sa han ägg idag när vi lagade ugnspannkaka ikväll. Det börjar komma mer och mer ord. Tur är väl det för han ligger långt bakom båda sina bröder på den utvecklingsfasen.

Favorit-mat: ugnspannkaka, falukorv och makaroner, köttfärs och spagetti, pappas lasange 

Intressen: Båtar, FaceTimea, dammsuga, swiffra, stöka ner och dra fram allt som kommer i hans väg, läsa böcker, se inspelade filmer på mobilen, helst på båtar i Harkskär. 

Tycker inte om: När mamma går hemifrån, köttbullar, att vara utan sin napp.

Vill gärna: klä på sig ytterkläderna själv och själv bestämma vilken sked han ska äta med.

Gösta är allas vår lilla älskling som förgyller vårt liv! Tacksam för honom!

Kommentera inlägget här :