Superkristen?

Såhär glad var jag imorse. När jag steg av tåget i Gävle doftade hela staden kaffe och det gjorde mig glad resten av dagen. På tåget hörde jag några tjejer prata om såna som är superkristna och jag funderade på om jag tillhör den kategorin. Om superkristen innebär att ens tro är väldigt viktig för en och man önskar att tron på Jesus ska få påverka hela livet, både hur man lever och man behandlar sig själv och alla man möter, så är svaret ja. Min önskan är att få leva nära Jesus eftersom jag tänker att livet blir som bäst då. Jag tror ju att Gud har skapat mig, att han har en plan och tanke med mitt liv och att han vill leda mig genom livet. Jag är så tacksam för min tro och min relation med Gud. Att jag alltid har någon att vända mig till, någon som är min trygghet, mitt hopp och mitt ljus i en, många gånger, mörk värld. Att jag får tro på en Gud som är skapare till alltihop och som ändå vill ha med mig att göra, som säger att jag är viktig, älskad och värdefull. Ditt och mitt liv är inget misstag. Det är bara att titta på oss - unikt skapade, smart uttänkta och dyrbara. Våra liv har en mening!

Kommentera inlägget här :