Glad & peppad kl 7

Såhär lycklig såg jag ut igår morse vid 7-tiden. Var tvungen att fota mig själv för att komma ihåg att man kan vara såhär glad och peppad fast man haft flera dåliga nätter och egentligen är jättetrött. Anledningen var att jag på väg till Gävle för att hålla i en musikfrukost. En frukost där vi pratade om "musikens roll i gudstjänsten" och fick mötas för att prata, önska, samtala och försöka komma fram till vad vi önskar med församlingens musikliv. Jag hade gissat att det skulle komma kring 20 så när vi räknade till 50 (!) kände jag mig väldigt glad och tacksam. Sånt här är ju så kul! Tänk att få skämma bort med lyxfrukost, hålla föredrag och ta del av samtalen mellan människor - det är en perfekt kombination enligt mig. Varför är det så viktigt att prata om "musikens till i gudstjänsten"? Jo, därför att det är just musiken och sången vi oftast bär med oss. Det är sångerna som går på repeat i vårt huvud, det är sångtexterna som vi bär med oss hem och ut i livet. Just därför är det så viktigt att reflektera vad vi sjunger och varför vi sjunger. Jag tänker att sång och musik påverkar oss så mycket mer än vi tror. Så glad att frukosten blev lyckad och att jag får hålla på med det som är så kul. Nu sitter jag på tåget igen, mot Gävle och gudstjänst. Önskar er alla en fin söndag! Kom ihåg att det finns en Gud som älskar dig gränslöst, precis som du är, och som skapat dig fullkomligt underbar. Du är fantastisk! ❤️

Kommentera inlägget här :