Sneakers



Jag är alltid på jakt efter ett par snygga sneakers eller träningsskor. Mitt problem är att när jag väl står i butiken blir jag ofta lite snål och vill gärna handla på rea. Och så får jag konstigt nog alltid för mig att det är jättekul att ha ett par skrik-rosa skor. Men det är det inte. För sanningen är att jag aldrig blir nöjd. Så denna gång gick jag in i butiken, tog ett par Nike som var vårens nyheter på fullpris (!) och köpte helvita. Innan jag helt bestämt mig stod jag ändå där och tänkte att "ett par rosa" kan ju vara fint. Nej, Martina. Inte rosa, inte nåt som du tänker kan bli kul och fint men sen inte vill använda. Enfärgat, klassiskt och stilrent är ett mycket bättre val. För en gångs skulle lyssnade jag till mitt förnuftiga jag. Och jag blev så nöjd med skorna, som användes flitigt under hela semestern, att jag slog till på ett par svarta också när jag kom hem. Det bästa var att de svarta fanns i junior-modell och därav blev 150:- billigare. Värt! Perfekta skor för min tunga gravidkropp och för långa och härliga barnvagnspromenader i vår. Som jag längtar!

Kommentera inlägget här :