1 år som mammaledig

(null)

Det känns osannolikt att jag nu varit mammaledig i ett år! För ett år sen startade jag min mammaledighet med att åka buss till stan med Ebbe där vi lekte i vårvädret i bolongerskogen på gröna gräsmattor. Magen var stor och vi väntade på bebisen. Påsken gick och ingen bebis ville komma ut. Åh, vad jag var less på att vänta i slutet. Påsken var bara en enda lång transportsträcka mot att få träffa den lilla personen i magen som jag bar runt på. Och sen kom han ju med full fart, när han väl kom. Älskade Olle! Vart tog året vägen? Det är påsk igen och snart fyller han 1 år. Gräsmattan är fortfarande täckt av snö men solen värmer gott! 

(null)

Nu är det så självklart att vara mamma till dessa två gullungar. Häromdagen när jag inte hade tid att leka med Ebbe sa han "Men du kan väl komma upp med Olle?". Och så lekte de i en kvart alldeles själva på övervåningen. Stor stund för en tvåbarnsmamma som upplever det för första gången. Får aldrig nog av deras syskonkärlek. 

(null)

Ebbe börjar bli så stor. Igår skulle han plötsligt stå och gunga och det gick galant. Hans balans och rörlighet har verkligen utvecklats denna vinter. Med påskfjädrar i hjälmen gick han glatt till förskolan både igår och idag. Nu sitter jag på vår baksida i strålande sol medan Olle sover i vagnen. Snart ska vi hämta Ebbe. Påskledighet väntar och den är så efterlängtad! Vi behöver vila, hela familjen. Det blir lugna dagar i Harkskär med tid att vara tillsammans, äta gott och bara ta det lugnt. Denna påsk blir ingen transportsträcka, det blir istället en mini-semester i dagarna fyra. Så glad för det! Vill verkligen ta tillvara på min sista månad som mammaledig innan det är dags för Jocke att vara hemma med barnen. Så tacksam över möjligheten att få vara hemma och för min älskade familj. Jag har det så bra!

Kommentarer :

#1: Anna

mammaledigheten alltså!
jag börjar med jobba snart, nästa vecka rättare sagt! har jobbat hårt på min inställning till detta, hemmamammalivet har verkligen varit en bra tid för oss! men nästa kapitel blir nog bra med, jag måste bara våga ta klivet ut i världen igen och släppa taget om våra små. hoppas ni får en fin påsk! och mycket vila, god mat och härliga stunder med familj och vänner! kram

skriven

Kommentera inlägget här :