Regnig helg

(null)

En riktigt bra vecka är förbi! Jag har känt mig glad, lite piggare och njöt verkligen när fredagen stod för dörren. När jag vaknade av att regnet smattrade mot rutan natten mot lördag kändes det så härligt att veta att en obokad dag väntade då vi med gott samvete kunde stanna inne precis hela dagen. På morgonen låg Jocke och jag kvar i sängen och såg vår favorit-serie medan barnen tittade på paddan en våning ner. Sen gick barnen i pyjamas till mitten av dagen medan jag hann träna, Jocke var på möte i kyrkan och vi grejade hemma. På eftermiddagen kom mina fina svärföräldrar på fika. 

(null)

När vi ätit lördagstacos började vi att måla om vardagsrummet. Tapeten i köket har en grön nyans i sig som vi plockat upp. Fast vi tycker nog mest det går åt blått när vi började måla. Fint blir det hur som helst. Kul med något annat än grått eller vitt som annars är standard i övriga huset. 

(null)

Barnen fick måla några drag var innan det var dags för nattning. Då slog min trötthet till och jag kände mig som världens tråkigaste när jag gick och la mig kl 21. Men som Jocke sa "Vi tänker inte tråkigt. Vi tänker långsiktigt, att vi skapar goda förutsättningar för ytterligare en bra vecka." Nu väntar ännu en lugn söndag och vi ska fortsätta att måla om i vardagsrummet och njuta av att vara lediga tillsammans, hela familjen. Önskar er en fin söndag med mitt favoritbibelord från Ps 121:8 "Herren skall bevara dig i livets ALLA skiften, nu och för evigt."

Kommentarer :

#1: L

Det blir himla fint med grönt! Var är er soffa ifrån?

Svar: Tack! Soffan är från Mio.
Martina Lundqvist

skriven

Kommentera inlägget här :