Midsommar

(null)

På midsommarafton åkte vi till Harkskär för att fira!

(null)

Ebbe hade pyntat presentpåsen till svärföräldrarna. Han är SÅ kreativ! 

(null)

När vi kom fram duggregnade det och Ebbe var så nöjd som fick använda sitt minion-paraply. Med sig hade han teckning och halsband som han gjort till farmor. Det ryms mycket kärlek och omsorg i denna kille. 

(null)

Gösta var fin i hängselbyxor och sina allra första skor.

(null)

Som vanligt förevigade jag och Jocke oss på bild. Min stora kärlek!

(null)

Återanvände min favorit från Vero Moda som jag haft i flera år. Jag har denna och en till blommig klänning som jag brukar ha på midsommar. Kransen är också återbruk, köpte den för flera år sen på Ur&Penn. 

(null)

Min svägerska hade som vanligt gjort silltårta. Mmmm, en av midsommars höjdpunkter! Eftersom det regnade fick vi äta lunchen inomhus.

(null)

Efter lunchen gick jag och la mig tillsammans med Gösta och sov över en timme. Så skönt och välbehövligt, vilket gjorde att jag orkade resten av aftonen!

(null)

På eftermiddagen blev det uppehåll så vi kunde gå ut. Svärmor hade plockat midsommarblommor att pynta en midsommarstång med.

(null)

Se så vackert det är på denna plats. Himmel på jord.

(null)

Medan jag fotade hjälptes svärmor, min svägerska och barnen åt att pynta midsommarstången. 

(null)

Jocke och Gösta stod lite på avstånd och spanade in de andra.

(null)

Olle var flitig att fästa blommor i midsommarstången och blev så nöjd varenda gång han lyckades.

(null)

Ebbe kastade frisbee med kusinerna. När jag bad om att få fota honom tillsammans med Olle började han gråta och ville absolut inte vara med på bild. Och jag som tyckte de var så fina i likadana linneskjortor. Tur att jag i alla fall lyckades fånga denna bild i stunden!

(null)

Buskarna var täckta av förmiddagens regn som sen höll sig borta resten av dagen.

(null)

Svärmor såg till att midsommarstången pyntades klart. 

(null)

Under tiden anordna svärfar aktivitet för barnen som blev en succé, att gå på lina visade sig nämligen vara riktigt kul!

(null)

Sen lyckades vi fånga familjen på bild, med lite tvång och vädjan. 

(null)

Firade med jordgubbstårta. 

(null)

Och barnen njöt av jordgubbar och glass.

(null)

Gösta fick nöja sig med att leka med några leksaker. Så skönt att han kan sitta med vid bordet nu där han dessutom oftast är väldigt nöjd.

(null)

Sen bjöd Ebbe och Olle på underhållning i form av lite sång och dans. "Dance monkey" är favorit tillsammans med "I love it".

(null)

Och så blev det dans kring midsommarstången, såklart! Vi sjöng och dansade alla sånger vi kunde komma på innan vi avslutade med raketen.

(null)

Och sen kom leken barnen väntat på sen förra midsommarafton, limbo. Jocke och Gösta kämpade väl men fick se sig besegrade av kusin Miranda.

(null)

Kvällen avslutades med en båttur till Utnora där Gösta satt nöjd och vaken hela färden. Underbart att han verkar tycka om det lika mycket som oss andra. Tacksam för ännu en fin midsommarafton i Harkskär. 

Kommentera inlägget här :