Församlingen = familjen






Jag älskar söndagar! Att få gå till kyrkan och vara tillsammans med min församling, min familj. Idag hade jag hand om barnen och under gudstjänsten pratade jag om hur viktiga var och en är av oss. Församlingen hade inte varit samma sak utan dem som var i kyrkan just idag. Alla fick därför varsin lapp med olika färger där de fick skriva sitt namn och komma fram och sätta upp på en tavla. Tillsammans gjorde vi ett konstverk som visar att vi är olika, att vi fått olika gåvor och att alla behövs. Var och en berikar gemenskapen med sin personlighet och med sina gåvor! Sen gick jag och barnen iväg och pysslade. Vi skapade människor som visar att alla är olika och att alla behövs! Så viktigt att prata om och komma ihåg! Nu känner jag mig återigen sådär tacksam och glad att få tillhöra en familj som ger mig så mycket. Tack älskade församling!

Kommentera inlägget här :