Finmiddag en vanlig onsdag






Bland det bästa med att bo i ett litet samhälle är att man enkelt och lätt kan hitta på roliga grejer tillsammans. I tisdagskväll, när jag och ett gäng satt och fikade, växte den briljanta idéen fram att ha en onsdagsfest med trerätters och finkläder. Och så blev det! Igår hade vi fest hemma hos mig och jag var klädd i ny klänning som jag fyndat på second hand och guldskor från min studentbal. Det bjöds på ecuadoriansk förrätt följt av bakad potatis med fyra olika röror till huvudrätt och cheesecake med passionsfrukt till dessert. Åh så gott och åh så mätt jag blev! Det är roligt det där att få vara spontan och dra ihop till fest! Och att folk hänger på och gör det till en rolig grej! För hur ofta får man klä upp sig och äta trerätters? I mitt liv: alldeles för sällan. Dessutom mitt i veckan, en vanlig onsdag. Det kallar jag vardagslyx!

Kommentera inlägget här :