Nya soffan!

Jag har ju glömt att visa er vår nya soffa ordentligt. Vi köpte den på Mio och är väldigt nöjda! Den rymmer många (vi som älskar att fullt med folk hemma), är skön att sitta i och såklart väldigt fin att se på. Ebbe sitter gärna i soffan och tar sig själv ner. Bäst tycker han nog om att skjuta vårt nya bord framför sig för att träna sig på att gå. Bordet är min favorit, älskar formen och ekbenen mot den vita skivan. När vi höll på att renovera huset nu i höst och bytte ena fönster i vardagsrummet passade vi på att plocka ur alla saker ur rummet. När vi sen skulle göra iordning igen valde vi att bara plocka tillbaka några av sakerna. Varför har vi inte gjort så tidigare? Det kändes som att vi fick ett nytt vardagsrum som känns mer luftigt och lugnare. Ofta har man nog alldeles för mycket saker framme så att rensa och röja ibland är både nödvändigt och befriande. "Åh vad jag älskar vårt hus" sa jag till Jocke imorse som sa att han känner likadant. Ja, här sitter jag med villa, combi, man och barn. Livet som 27-åring. Kan inte vara annat än tacksam.

Kommentera inlägget här :