1 år

För precis ett år sen gick jag och la mig förväntansfull. Äntligen skulle det ske! När jag somnade slog två hjärtan i mig. Nästa dag åkte vi till BB för att bli igångsatta. Jag strosade runt i korridorerna, drack kaffe och åt choklad och nynnade att "Jag kommer föda utan smärta!" Riktigt så blev det ju inte. Vid 13-tiden drog värkarna igång och sen är mina minnen mest dimmiga eftersom smärtan var stor liksom kämpandet för att få möta den lilla människa vars hjärta slog i mig. 17.15 kom han - vår älskade, underbara son! Jag tänker tillbaka med glädje och en oändlig kärlek. "Han är här! Vi klarade det! Vi är föräldrar! Jag är mamma. M-a-m-m-a." Svårt att förstå och ta in. Ett år senare försöker jag för fullt att lära Ebbe att när han säger mamma menar han mig. Jag är snart mamma till en ettåring och det känns nästan overkligt. Så fort året har gått samtidigt som Ebbe känns som en självklar del i vårt liv. Imorgon firar vi hans 1-årsdag. Grattis vår fina, härliga, charmiga och underbara Ebbe. Vi älskar dig så!

Kommentera inlägget här :