Sol & regn

Vädret skiftar fort här på Teneriffa. Efter soliga och varma dagar, då väderprognosen visat regn, kom tillslut kraftig nederbörd. Vi hann vara vid poolen en stund på eftermiddagen innan regnet började ösa ner. Efter en stund lugnade det ner sig, solen kom fram, och vi bestämde oss för att gå längst havet. Vackert var det!Sen hittade ett stort shoppingcenter som vi gick in i. På hemvägen började regnet ösa ner. Från ena sekunden till den andra störtade dropparna mot marken. Jag har nog aldrig sett ett så kraftigt skyfall! Dyngsura gick vi sedan hemåt för en varm dusch och pizza på hotellrummet. Tacksam över hur bra vi har det!

Så mitt i all semesterfrid läser vi om skolskjutningen hemma i Sverige. Vad är det som händer? Vart är vår värld på väg? Känner mig ledsen och liten på jorden. "Käre Far i himlen, gör nåt! Ta hand om din värld och alla människor du skapat. Hjälp mig att lysa upp min omgivning där jag går fram genom att leva som du vill, med en öppen famn och ett öppet hjärta, fylld av din kärlek. Amen."

Kommentera inlägget här :