Allt är bra & Ebbe går

Hemma planerar vi för målning av hus och altan-bygge.
Ebbe roar sig med att plocka i och ur stenar. Det där med att plocka i och ur saker är på hans lista av vad han helst av allt gör just nu.
Tänk att vår lille kille går. Här utforskar han sin alldeles egna Ebbe-lampa som kusin Lisa har gjort (!)

Livet. Ja, dagarna går fort och jag försöker hänga med. Senaste dagarna har jag varit hängig med feber så jag har mest legat i sängen och sovit och kurerat mig. Nu är jag på benen igen och har varit en långdag i Gävle för möten och körövning ikväll. På söndag sjunger vi på gudstjänsten, då det är påskdagen som är årets största kristna högtid. Ska bli väldigt kul! Under tiden jag varit i Gävle har Ebbe och Jocke varit i Stockholm eftersom Jocke också behövde jobba idag. Tur att bästa Lovisa och Elisabeht kunde rycka in som barnvakter. Åh vad jag saknar Ebbe ofta om dagarna. Idag fick jag sån abstinens att jag fick be dem skicka bild. Han var så fin och jag är så glad över att vi har många fina människor som berikar vårt och Ebbes liv. 
Har jag förresten berättat att Ebbe ÄNTLIGEN kan gå?! För en månad sen hände det plötsligt, han släppte och tog sina första steg i Harkskär. Sen dess har utvecklingen gått fort och han är redan ganska stadig och går mest hela tiden. Väldigt skönt! Jag som trodde att han aldrig skulle kunna gå. Ja, så är livet - ganska intensivt men också väldigt bra. (Bortsett från kaoset i världen. Gode Gud, förbarma dig.) Vi hörs!

Kommentera inlägget här :