Påsken

Jocke hade gömt påskägg till mig. Glädje!Lyxfrukost på påskafton. Johannes, vår fina vän, var på besök.Fika på Böna Café. Den årliga vårelden. 
Ebbe premiärlekte i sandlådan med utsikt över havet. Vi älskar denna plats. Paus av lek och våreldning.

Glad påsk! Vi har njutit av vårsolen i Harkskär varvat med att vara i kyrkan på olika gudstjänster under hela påskhelgen. "Jesus is the reason for the season". Vi firar påsk för att Jesus dog och uppstod vilket innebär att du och jag kan få ett evigt och fantastiskt liv tillsammans med Gud om vi vill. Det vill jag som dagligen känner mig tacksam över min tro. Tacksam över att jag får ha Gud vid min sida som älskar, ser och bryr sig om mig samtidigt som han är världens skapare och kan göra mycket mer än jag någonsin kan förstå. För mig är min tro en trygghet och en självklar grund i mitt liv. Jag varken kan eller vill vara utan den, hur mycket jag än vänder och vrider på frågor jag har, saker jag inte förstår, lidandet i världen. Gud måste finnas, annars skulle alltid en viktig del och dimension av livet fattas för mig.

Under påskhelgen har vi haft förmånen att både umgås med familj och vänner. Vi har promenerat till ett mysigt café som ligger några kilometer bort och druckit kaffe i solen, vi har våreldat och lekt i sandlådan, ätit god påskmat och spelat spel och hängt hemma hos älskade vänner tills timman blivit sen. Så glad över dessa dagar. 

Kommentera inlägget här :