Fika vid hästhagen

Titta, hästar mamma!Mellis vid hästhagen. 

Det verkar vara jag som dragit hem vinstlotten vad det gäller vädret på de föräldralediga veckorna. Förra veckan, när Jocke var hemma, regnade det mest hela tiden. Nu strålar solen och sommarvärmen är här igen. Ebbe och jag tog förmiddagsfikat ute hos hästarna på landet, strax utanför Örbyhus, idag. Solen sken och Ebbe var löjligt nöjd över att bara få sitta och titta och fika samtidigt. Jag också! Idag är det vila som gäller. Veckan som gått har varit intensiv, så intensiv att jag inte orkade öppna morsdag-presenterna som låg på sängen och väntade när jag kom hem igårkväll. Istället gick jag raka vägen i säng, med huvudvärk och en enorm trötthet. Jag är helt värdelös på att vara lagom. Så väldigt tacksam att kunna ta en lugn dag idag. Vara ute med Ebbe och sitta still i en lekpark, som jag gör just nu. Långsamhetens lov får bli veckans motto, som det brukar vara när jag är hemma med Ebbe. Tror både han och jag är nöjda med det!

Kommentera inlägget här :