Min tro.

Är på väg till kyrkan. Ska sjunga på lovsångsgudstjänst ikväll. Att sjunga har alltid varit ett enkelt sätt för mig att närma mig Gud. Att få prata med Gud genom sången, säga att han är fantastisk, uttrycka hur jag känner mig, vad jag längtar efter, känna att jag får tro på någon som har koll på läget och som är mer än jag kan förstå eller ana. Jag vet att Gud går vid min sida och håller min hand, vart jag än väljer att gå. Att Gud talar till mig när jag läser bibeln eller som stilla viskningar i mitt inre som säger att "gör såhär, säg förlåt, var modig, vila, sätt fart och gå" eller något helt annat som jag behöver höra just i den stunden. Jesus är min vän, hjälte och räddare och jag vill följa honom för att jag tror att livet blir som bäst då. En tjej som verkligen varit modigt och hängt på när Gud sagt "Kom" är min älskade vän Elin. Ikväll ska hon berätta om sitt liv på gudstjänsten. Det ser jag fram emot! "Be så ska du få!" står det i bibeln. Vad vill du be om idag? 

Kommentera inlägget här :