Gud i vardagen

Gud i vardagen. Många tycker det är svårt, även jag. Vanligtvis har jag så mycket av det gratis eftersom jag jobbar i en kyrka och församling vilket innefattar både undervisning, bön och lovsång. En självklar och viktig del av mitt jobb! När man är mammaledig är det något annat. Därför har jag mina små knep för att påminna mig om min tro, som är så viktig för mig, och att Gud ständigt finns vid min sida.

BIBELAPP: Klocka 11.14 plingar det i telefonen varje dag, som en påminnelse om att Gud är med mig och säger "Hej!". Varje dag får jag ett bibelord att bära med mig under dagen. Gårdagens passar ju verkligen in i mitt liv - att allt har sin tid! 
LOVSÅNG på SPOTIFY: Att få lyssna på bra lovsång och sjunga med i bönerna, orden, längtan efter Gud. Det behöver jag. Häromkvällen, när jag gick en kort promenad efter att Jocke kommit hem, satte jag i lurarna och lyssnade på senaste Davids hjärta. Fantastisk lovsång! Lyssna så får du se. Tips är att följa "David Media" på Spotify, de har bra spellistor för olika tillfällen, åldrar och humör. 

Gud är inte långt borta från någon enda av oss. Det är bara vi som går lite vilse ibland och tror att Gud har försvunnit. Men han är här - varje dag - varje steg vi tar. Älskar oss. Bär oss. Leder oss. Lär oss om livet. Låter oss vila i hans stora famn. Utmanar oss att gå på okänd mark. Ständigt vid vår sida. I all evighet.

11.14 varje dag. Gud påminner mig att han delar livet och vardagen, med ALLT vad det innebär.
"Jag behöver dig" är en favorit. Så fantastiskt bra!

Kommentarer :

#1: Heidi

Så bra Martina! Älskar oxå att lyssna på lovsång och sjunga med, mycket mer än så hinns inte med. Det är häftigt ändå, att Gud är så stor att han möter oss precis där vi är. Även om vi är bland blöjbyten, matlagning och trots. ;) Tack för tips om spellistor. 👍🏼

skriven

Kommentera inlägget här :