Gröna huset


(null)

(null)

Det är helt fantastiskt att äntligen få bo i huset! Något av det bästa är att ha gångavstånd till förskolan, åh var jag har längtat. Ebbe har varit nöjd hela veckan och tyckt det varit spännande att åka ståbräda till förskolan. När jag lämnade honom igår sa han glatt "Jag ska ha kul!". För mig var det lyx att sen kunna gå förbi affären och handla på vägen hem. Plötsligt blir promenader en given del av vardagen igen, hurra! När jag hade hämtat Ebbe i tisdags och vi kom hem gick han direkt till köket och hoppade upp på sin nya stol och blickade ut genom fönster. Så satt han där och dagdrömde och sa: "Det är kul att bo i gröna huset." Det var så fint att jag var tvungen att föreviga det på bild. Olle har plötsligt fått ytor att ta sig runt på och har både skjutit sig bakåt från köket till badrummet och hoppat framåt på rumpan för att nå saker. Plötsligt händer det bara! I och med att Ebbe åker ståbräda hem från förskolan har han inte sovit på dagarna, vilket han tidigare gjort på väg hem i bilen till Harkskär. Det har medfört att vi haft en 3-åring som bett om att få lägga sig  klockan 19 och Olle har hängt på. Plötsligt har vi fått kvällarna för oss själva, perfekt när man inget hellre vill än att röja undan flyttlådor och komma iordning. Vi är redan en bra bit på väg! Det är fantastiskt att återigen ha ett riktigt hem. Med en alldeles egen tvättstuga, med två (!) toaletter och en walk-in-closet. Lovar att visa er framöver! Tänk, det blev inflytt i advent. Så väldigt glad och tacksam för det.

Kommentera inlägget här :