Livet en semester-torsdag

Detta är en dröm-bild, blir lika lycklig varje gång! Far och son, hand i hand. Tacksam!
Ebbe lagar kott-sopp och vi andra solar.
Jag och han ❤️
Lyckades äntligen börja läsa senaste numret av Family Living. Minns hur min svägerska, som hade två barn innan mig, sa att hon slutat prenumerera för att det inte fanns tid. På den tiden, med ett barn, fattade jag inte alls vad hon menade. Nu förstår jag!
Ebbe somnade i hängmattan!

Igår hade Jocke en "jobb-fri" dag från huset och jag njöt av att ha honom hemma. Det kändes som en helt vanlig sommardag på semestern, det har jag längtat efter. Vi sov länge, Jocke väckte mig klockan tio, vi åt frukost och tog en sväng med lilla båten. Det blev en liten utflykt till en ö, vilket Ebbe tycker är så spännande just nu. Medan Olle och jag låg på en filt och solade och lekte kastade Ebbe och Jocke sten i vattnet. På eftermiddagen somnade jag i solen och Olle i UV-tältet. Så skönt! Sen gick jag en långpromenad med Olle i vagnen och inser att det ju går hur bra som helst att ha Olle där. Det är så lätt att säga att "Olle gillar inte att åka vagn" för att han varit missnöjd några gånger och ge upp. Men jag älskar ju mina barnvagnspromenader och vill inte ge upp dem och se: Nu, några gånger senare, funkar det ganska bra. Hurra! När jag kom hem bjöd svärföräldrarna på middag ute på altanen och äntligen värmde solen sådär skönt. Båt-älskare som vi är tog vi såklart även en kvällstur till Limön för att ankra där och äta lite kvällschips. Idag är jag jättetrött eftersom vi vänt på dygnet och var hemma med båten efter klockan 22 igårkväll. Men vad gör det? Det är ju semester! Då kan man ju äta frukost vid 10.30, precis som vi gör just nu.

Kommentera inlägget här :