2 månader

Två månader har gått sen du gjorde entré i vårt liv. Så självklar från första stund samtidigt som vi forfarande vänjer oss vid att ha en liten bebis i familjen igen. Jag tycker att jag har burit runt dig i babybjörnen sen du föddes men igår påminde din farfar mig om att du visst låg själv och nöjd den första tiden. Det är nog främst nu, den senaste månaden, som det har känts som ett konstant bärande. Bara du får vara i babybjörnen så är du nöjd. Men de senaste dagarna är du förändrad. Plötsligt har du upptäckt dina händer och stoppar dem i munnen. Igår lyckades du greppa din lilla giraff som du låg och tuggade på. Du har nyfiket legat i babygymmet, där du annars mest har skrikit, och slagit till grejerna som hänger ner. Du har suttit flera tillfällen alldeles nöjd i babysittern medan vi ätit, duschat och städat. Du följer oss med blicken när vi går och tittar med dina stora ögon som nu börjar se bruna ut. Dina första kläder har blivit för små och nu har vi börjat använda strl 62 till dig. Inte så konstigt eftersom du vägde 5532 g och var 58 cm lång när vi var till BVC för några dagar sen. 2 kilo och 7 cm på två månader. Snälla, stanna tiden! Jag kan inte se mig mätt på dig, du är verkligen så fin, älskade Olle. Det tycker Ebbe också som ofta kommenterar hur söt du är och att du har hans lilla bebis. Låter jag dig skrika för länge säger Ebbe åt mig "Bebisen skriker mamma!" Han har stor omsorg om dig. Du är oftast nöjd, bara du får bli buren eller vara med där det händer. Båt, som du ju har åkt sen du var 16 dagar gammal, är du alltid nöjd i. Oftast somnar du. I bilen är du också nöjd men är mindre nöjd i vagnen. Babybjörnen är din stora favorit! Vad skulle vi göra utan den? Du står gärna i knät (något din storebror aldrig ville göra) och blir mer och mer nöjd att ligga på mage. Du lyfter huvudet så högt du kan och tittar dig nyfiket omkring. Tänk vad mycket du ska få upptäcka, lära dig och förstå om världen omkring dig. Så glad att jag får följa dig längst vägen. Nu ligger du i min famn, med din älskade napp i munnen, och är så söt. Älskade Olle - så tacksam att vi får ha dig!

Kommentarer :

#1: Heidi

Så söt han är! O lik dig!

skriven

Kommentera inlägget här :