Nu börjar semestern!

Nu har vi officiellt semester, hela familjen, och det är så skönt. Vi har en intensiv period bakom oss med sjukdom (Ebbes förkylning höll i sig länge. Han hostar fortfarande, efter nästa två (!) veckor) och jobb för Jocke i Stockholm på dagarna och renovering i huset på kvällarna. Därav har det blivit mycket ensam-tid för mig med barnen, vilket varit tufft bitvis. Speciellt eftersom jag varit så trött. Minns att det var likadant med Ebbe, att jag var som tröttast efter ungefär två månader. Därför har det blivit många hemma-dagar för mig och barnen. Olle är så nyfiken och vill gärna stå, sitta eller ligga på mage och titta på Ebbe som leker. Han följer oss med blicken och tittar alltid efter oss om vi lämnar rummet. Det går verkligen så fort. 10 veckor sen han kom och redan vill han stå och titta sig omkring. Stanna tiden! Midsommar firade vi i kompisarnas stuga i Hälsingland. Så skönt att få vara tillsammans med goda vänner utan mobiltäckning. Det var inte ens idé att plocka upp mobilen under helgen vilket verkligen var befriande för mig som ofta kommer på mig själv att scrolla igenom både Instagram, Facebook och bloggar. (Oj vad tid det går åt tid till detta! Önskar jag skulle prioritera annorlunda framöver och lägga bort mobilen lite mer.) Istället åt vi massor av god mat, lekte, spelade spel, pratade och bara tog det lugnt. Och så besteg vi ett berg och gick upp i ett utkikstorn som var 20 m högt. Läskigt men alldeles fantastiskt när man kom upp och fick skåda utsikten. Gud har skapat världen alldeles fantastisk! Nu stundar alltså semestern, så efterlängtad, och vi sitter i en bil söderut för några dagar på Donsö följt av vår favorit-vecka på året: Hönökonferensen. Men först ett kort stopp hos syster C i Jönköping. Ser fram emot dagarna som kommer!

Kommentera inlägget här :