Plötsligt händer det

(null)
En sovande bebis.
(null)
Tidningen mama, chokladkaka och kaffe.
(null)
Och Ebbe nöjd framför paddan. Vad mer kan man önska en lördag? Vi hade det så bra igår! Glada miner mest hela dagen. Det var så mysigt att sitta i soffan tillsammans och fika, facetima och läsa tidning en stund på förmiddagen. På eftermiddagen lånade svärföräldrarna barnen och jag fick storstäda vårt lilla hus i tre timmar alldeles för mig själv. Var så lycklig när det var klart! Jag älskar verkligen att städa, framför allt när jag får göra det ostört utan barn som pockar på min uppmärksamhet. När jag var färdig bjöd svärföräldrarna på middag, precis lagom till att Jocke kom hem från jobb i Stockholm. Så hann jag stryka och vika kläder också innan vi gick och la oss och jag kunde inte (!) somna på en lång stund. När hände det sist? Kan bero på följande: städlyckan jag kände eller att jag fått sova min första natt på ett halvår. Plötsligt händer det! Och Olle har sovit bra inatt också. Hurra! Låt det hålla i sig. Nu: söndag och kyrkan. Jag ska sjunga idag! Önskar er alla en fin dag. 

Kommentarer :

#1: Heidi

Åh vilken lycka att få städa i tre timmar ensam!! Bara småbarnsmammor som tycker det antar jag 😜

skriven

Kommentera inlägget här :