Livet en onsdag

(null)

Ni ska veta att jag försöker njuta till max och vara närvarande i stunderna denna vecka, min sista som föräldraledig. Vi leker tittut under filtar, kör med bilar, galopperar med hästar, kryper i tunneln, läser böcker, pratar om babblarna, sjunger och dansar och serverar låtsas-mat. 

(null)

Ebbe är på förskola tisdag-torsdag och under tiden passade jag och Olle på att fika i solen. Fantastisk känsla - vår altan, vår trädgård, vår plats på jorden. Tacksam!

(null)

Sen byttes sol mot regn och vi blev ordentligt blöta på hemvägen från förskolan. Jag kände mig lite trött och slut på energi och funderade på hur jag skulle klara ut eftermiddagen och kvällen själv eftersom Jocke jobbar sent.

(null)

Men idag gick det faktiskt över förväntan. Vi höll sams, vi lekte, jag gjorde pannkakor till middag och alla åt och Ebbe blev plötsligt sugen på pepparkakor så jag letade fram julens som han glatt stoppade i sig. Sen lek och leksaker över hela vardagsrummet, men vad gör det? (Slutade dock med att jag städade i superfart innan barnen han röja ut allt igen. Brukar be Ebbe att ta tid på mig, hur snabbt jag kan städa. Älskar ordning, det ger mig frid i hjärtat) Nöjda barn och nöjd mamma!

(null)

Olle ville såklart ta ner grejerna från fönsterna och gång på gång fick jag säga "aj aj". Men inte ens då blev han arg eller bröt han ihop, som han oftast gör. Idag var en bra dag, helt enkelt. Nu har vi läst bok, bett och sjungit och barnen sover på varsin sida av mig. Vad ska jag göra nu då? Vet inte. Kanske fixa med något som borde fixas med eller slänga mig i soffan och bara se på något IQ-befriat. Livet en onsdag!

Kommentera inlägget här :