Familjedagar

(null)

Det känns alltid vemodigt att lämna Hönö. Att bästa veckan på året är slut. Den går alltid för fort! Och så vet man att en av de tråkigaste dagarna på året väntar, att åka hem den långa vägen till Gävle igen. Olle var ledsen och uttråkad på hemvägen, jag var trött men vi lyckades ändå klara oss på ett stopp och var framme i Gävle och Harkskär på kvällen. Östkusten välkomnade oss med en fantastisk sommarkväll så vi gav oss ut på en kvällstur med båten.

(null)

Och plötsligt blev den tråkiga dagen riktigt härlig. Tänk att vi får bo så här! Det är lätt att bli hemmablind och glömma bort hur bra vi har det. Båten och havet gör oss ju alltid så gott. Där trivs hela familjen.

(null)

Vi la intill på en liten ö och badade. Det var många år sen vi badade så här mycket en sommar. När Jocke badar vet man att det är varmt i vattnet. Ebbe simmar omkring med sina simpuffar och blir modigare och modigare. Nu simmar han omkring även där han inte bottnar.

(null)

Efter en intensiv Hönövecka passade det bra med lugna familjedagar. Vi har åkt båt, haft picknick, lekt hemma i trädgården, kastat sten och ätit hämtpizza på bryggan. Denna sommar går verkligen till historien med sina ljumna sommarkvällar och soliga dagar!

(null)

Så har det äntligen hänt! Jag har tagit min allra första tur på egen hand med båten. Jag har övningskört en hel del denna sommar för att lära mig och igår åkte jag och Ebbe ut med jerryboaten. Fantastisk känsla! Jag råkade köra så fort att Ebbe började gråta av vågorna som sprutade och sköljde över oss. Att köra båt i full fart är så kul!

(null)

Igårkväll tog vi en tur med stora båten till Limön för att bada, fika och kasta sten. Olle, som vill äta allt vi äter, har en ny favorit: Mariekex. Han gjorde "give me five" flera gånger när han fått det igår. Älskade gullunge!

(null)

Försöker njuta och ta tillvara på dagarna. Det är ju dessa dagar man längtar till resten av året när man suktar efter värme, sol och sköna sommardagar. Gode Gud, låt det vara lång tid tills det är dags för vabb-dagar, mörka dagar och overall-vantar-mössa-stövlar-måstekissanu-jättekallt-dagar. Ljusa dagar där bara skor måste på innan man går utanför dörren och alla är nöjda över semesterfriden och ledigheten är SÅ skönt. 

Kommentera inlägget här :