Statusuppdatering

(null)

"Se sur ut Ebbe!" När man säger så får man denna min. Alla dessa sommardagar gör oss gott. Jag har aldrig badat så mycket som denna sommar. Vi simmar och leker omvartannat. 

(null)

Det känns att man blir trött av solen. Olle, som är den största båtälskare av alla, somnade gott på havet häromdagen. Sen fick han ligga kvar och sova i Jerryboaten när vi kom hem. Får han ha sin flytväst på och vara på havet är han lycklig.

(null)

Vi har firat vår 9:onde bröllopsdag. Fast vi firade inte med något speciellt. Jocke åkte båt största delen av bröllopsdagen, då var han nöjd. Jag var mer nöjd över vår lilla cykelutflykt till Böna café dagen efter. Det är mer ett värdigt firande för mig, jag som älskar fika och mysiga caféen. Ebbe ville sitta själv vid ett litet barnbord och åt nöjd upp sin glass. Säger det igen: han börjar bli så stor!! 

(null)

Man & fru i nio år! Fantastiskt härligt, roligt, jobbigt, välsignat och så värt att få dela livet med honom. 

(null)

Veckan som gått har vår vän Johannes varit i Harkskär, en tradition sen många år tillbaka. Två kvällar har vi tillsammans med fler vänner åkt på båtutflykt till en ö. Där har vi ätit middag, fikat, badat, kastat sten och delat livet. 

(null)

Så många ljumna och ljuvliga sommarkvällar, som vi har njutit. Bevarar dessa minnen till kalla och mörka höstkvällar. Flera dagar har vi frågat oss "Befinner vi oss verkligen i Sverige?" Tidernas sommar. Jag vet att den har sina baksidor. Försöker ändå vara tacksam över alla fina dagar vi fått ha.

(null)

Livet med Olle är intensivt men härligt. När han somnat kan jag längta tills han vaknar igen, han är ju så fin. Men ibland blir jag så trött av att han är gnällig och vill tusen saker som vi inte riktigt förstår. Måste vara frustrerande att vilja så mycket men inte kunna uttrycka det i ord. 

(null)

Avslutar denna uppdatering med en bild från vattenkriget igår. Alla barn mot Johannes. Dyngsura men väldigt glada var de efteråt. Idag är det åskvärme och vi sitter inomhus. Ebbe ser på paddan och jag uppdaterar här. Hoppas ni alla har fina dagar!

Kommentera inlägget här :