Solen!

(null)

Här sitter jag, i solen på vår alldeles egna lilla uteplats, på baksidan av huset. Huset må vara områdets fulaste men världens bästa för vår familj. Ljuvligt att ha en ny plats på jorden som är vår alldeles egna. Har precis lämnat Ebbe på förskolan och gått dubbla sträckor eftersom jag glömde hans lek-hjälm hemma. Men det gjorde inget eftersom vädret är fantastiskt. 

(null)

Olle somnade i vagnen och sover gott och här sitter jag med solen i ansiktet och fåglarna som kvittrar. Kan man vara annat än tacksam?

(null)

Igår lyste också solen och vi var ute och lekte. Hade fruktstund på vår uteplats och satt och pratade om livet, jag och Ebbe. Jag älskar att vara med Ebbe, leka, höra hans resonemang om saker, få ta del av hans personlighet och sätt att vara. Samtidigt pågick fullt arbete inne i huset där svärfar la golv i vardagsrummet. Snart är golvet färdiglagt, hurra!
(null)

Ebbe och jag gick på upptäcksfärd runt huset, lekte med gräsklipparen som vi hittade i förrådet, skottade snö, lekte kurragömma och kull.

(null)

Och så lekte vi med skuggorna. Ebbe har haft ljus och skuggor som projekt på förskolan och tycker det är jättekul. Så lärorikt eftersom skuggor, som ibland kan kännas läskiga i mörkret, inte längre blir så farliga eftersom Ebbe förstår hur ljus och skuggor fungerar. Så glad för hans förskola och de fantastiska pedagogerna. Nu ska jag njuta vidare i solen en stund och sen hänga med Olle innan vi hämtar Ebbe kl 14. Önskar dig en fin dag! Kom ihåg att "du är du och du är toppen!"

Kommentera inlägget här :