Vår stora Ebbe!

(null)

Kolla in den här killen! Med nya sneakers, nyklippt hår och ny tröja. Åh vilken skillnad det blir när Ebbe, som har hur mycket hår som helst, klipper sig. Igår åkte vi till Tierp för att klippa Ebbe hos bästa Victoria på Hår&Sånt. Ebbe var lite arg (som vanligt hos frisören) men det gick bra! Han satt i stolen och tittade på ipaden medan hon klippte. Han vägrade att hon skulle få blöta håret och vi fick tvinga på honom capen (för att slippa få massor av hår på sig) men i övrigt fick hon klippa nästan ostört denna gång. När han var klar ville han sopa golvet och leka med leksakerna i leklådan som finns på salongen. Innan vi gick hem sa han glatt "trevlig helg".

(null)

Före-bild. Låååånghårig!

(null)

Före-bild.

(null)

Efter-bild.

(null)

Efter-bild.

(null)

Efter frisör-besöket åkte vi till Valbo (köpcentrum) för att införskaffa sneakers eftersom vi åker till Lanzarote om några veckor. Ebbe sprang runt i butiken med skorna som han provade och verkade tycka att det var så skönt att slippa vinterskorna. Frihetskänsla, jag förstå honom! Var så nöjd när jag lyckades fynda 2 par sneakers och gummistövlar för totalt 450 kr på Stadium. Dessutom fick vi jättebra service, älskar sånt! Jag gynnar gärna de fysiska butikerna framför nät-handeln så att de kan få finnas kvar. Tröjan fyndade jag på Lindex. När Jocke kom hem från jobbet igår sa Ebbe: "Jag har klippt mig hos Victoria idag. Nu är jag redo för Spanien! Jag är cool och snygging!" Jag kan bara hålla med. Älskade Ebbe, som vi älskar dig! 

(Var bara tvungen att ta fram kameran idag när han själv tagit på sig sneakers och väska och ställde sig och posade. Gullunge!)

Kommentera inlägget här :