Ensamtid med Ebbe

(null)

Det är så härligt att ibland få ensamtid med något av barnen och få ge honom all uppmärksamhet. Idag ville Ebbe absolut gå till stranden och bada men eftersom det var kallt och blåsigt föreslog jag att han skulle följa med mig till stan för att handla istället. Det var så roligt  att få sitta själva i bilen o ch prata hela vägen in till stan och höra honom fundera kring livet och fråga tusen olika frågor om allt han såg och upptäckte. Idag hade vi all tid i världen så jag tittade glatt på när han hoppade på trottoarerna när vi kommit fram till stan och utforskade vilka plattor som låg på marken. När tänker man någonsin på något sånt? Jag älskar barn och deras upptäcka rförmåga. Ebbe fick en glass och var så nöjd och sen åkte vi till affären för att  handla. På hemvägen kunde Ebbe inte hålla sig från att somna och jag kunde inte med att hindra honom just för att jag är precis likadan. Jag älskar att somna i bilen, det är ju så skönt! Så glad och tacksam att få vara mamma till en 4-åring som utforskar, frågar, funderar och som ger en så mycket kärlek. Nu snarkar han här bredvid och vi inväntar min syster Ulle med familj som ska komma hit och hälsa på några dagar. Så glad för det! 

Kommentera inlägget här :