En vårig helg

(null)

Som jag längtat efter vår och värme! I fredags strålande solen och jag unnade mig en fantastisk blomsterbukett på vägen hem från jobbet. Tack mamma, den har gjort mig lycklig hela helgen! 

(null)

Barnen vaknar oftast vid 6-snåret just nu så redan innan klockan 8 var frukosten framdukad på lördagsmorgonen. Kände mig rik när jag spanade in till vardagsrummet och såg detta: min lilla familj! Om det är något jag älskar är det långfrukostar. På helgerna äter vi ofta i vardagsrummet för att få lite extra festkänsla. 

(null)

Lördagen var härlig! Jag passade på att träna efter två veckors uppehåll pga förkylning. Så glad att vara igång igen, mår så bra av min träning. Sen passade vi på att gå ut i trädgården. Planterade vårblommor med barnen och kände mig så otroligt huslig och duktig som mamma. Underbart att man lyckas få till den känslan ibland eftersom man tyvärr oftast påminner sig själv om sina tillkortakommanden istället för allt man faktiskt gör bra. Alla vi föräldrar skulle nog må bra av att vara lite snällare oftare, både mot oss själva och mot andra föräldrar.

(null)

Plockade fram utemöblerna och premiärfikade ute! 

(null)

Jocke och Ebbe tvättade bilen och jag passade på att söva Olle i vagnen. På kvällen fick vi vänner på besök som spontant beslutade sig för att sova kvar när timmen blev sen och vi hunnit umgås, prata och spela spel i soffan i flera timmar. Älskar sånt! Och det innebar att jag fick äta långfrukost idag också innan vi åkte till kyrkan allihop. Åh vad jag är tacksam för min församling, att få ha en tro som bär mig, en Gud som älskar mig och som vill mitt bästa och vänner som jag får dela allt detta med i min församling. 

(null)

Efter kyrkan köpte vi med McDonalds-mat och åt ute i trädgården, trots blåst och ganska kyliga vindar. Man måste ju ta tillvara på våren! 

(null)

Och efter lek ute och en tur till tågstationen med Jocke som ska iväg på kurs några dagar är vi samlade kring vardagsrumsbordet med fika och padda/telefoner för att ha en lugn avslutning på denna helg. Livet bara rusar på och jag känner mig tacksam över allt det som är mitt liv just nu. Tacksam för ny ork, för att få hänga med vänner, vara i min församling, njuta av vårt hus och trädgård och att få mycket tid tillsammans med familjen. Ett lugnt och händelselöst år är ju målet och jag vilar verkligen i det. Önskar er alla en välsignad vecka!

Kommentera inlägget här :