Träningen

(null)

Tänk att jag äntligen har börjat träna, det gör mig så glad! I oktober tog jag mig iväg till Curves, ett kvinnogym där man tränar i en cirkel med kvinnor i alla olika åldrar och storlekar. Vanliga och härliga kvinnor som är där för att må bättre och ta hand om kroppen. Man varvar maskiner med "plattor" där coachen i mitten instruerar vad man ska göra. Eftersom det är olika coacher blir det också olika typer av träning. Det här passar mig så bra, att få träna med vanliga kvinnor som är där för en bättre hälsa, att alltid ha en coach som hejar på och utmanar mig och en träningspass som är byggt på att det görs på en halvtimme. Jag har slarvat lite med träningspass på slutet och låtit vardagen komma emellan men nu är jag på gång igen. Jag behöver det här! Förra veckan gjorde jag fyra pass och idag är det måndag och veckans första pass är avklarat. Min kompis Moa har jag också fått med mig på träningståget så idag tränade hon innan mig och lämnade kvar ett äpple som jag fick efter träningspasset. Tack! Jag som nästan gett upp hoppet om mig själv gällande träning, men så lyckades jag, hurra! Och tänk, från att aldrig ha kunnat göra en endaste armhävning till att nu kunna göra 20 stycken. Stolt, glad och tacksam! 

Kommentera inlägget här :