Vardagen

(null)

Livet är väldigt mycket vardag just nu. Vardag som kan innebära att man pussas på foto innan det är dags att ge sig iväg till förskolan och jobbet på morgonen. Just nu går förskolelämningarna som en dans. Barnen skuttar glatt in, börjar att leka direkt och säger knappt hej då. Så tacksam att de trivs så bra!

(null)

Livet kan vara att dricka finkaffe utanför jobbet en helt vanlig dag. Älskar mina luncher, att jag numera unnar mig en timme varje dag. Det gör mig gott!

(null)

En helg kan innebära aktivitet för hela familjen, som i lördags när vi åkte med på församlingsdag till Sjöviks folkhögskola. Så fint att få umgås med församlingen i olika åldrar under en dag. Jag hängde mest med Olle och de andra småbarnsföräldrarna. Han var så nöjd att få vara ute och leka.

(null)

Och att få rita under gudstjänsten. Och kanske allra mest nöjd att få fiska fiskdamm och få goooodis. Ren lycka!

(null)

Vardag kan innebära att åka till Örbyhus på en tisdagkväll för att fira vår fina vän Simon som fyllde år. Han och Johannes är kusiner och några av våra allra närmaste vänner. Så tacksam för vår vänskap!

(null)

Det var så fint att äntligen få besöka Simon och Matildas lägenhet. Hon kan det där med färg och form och inredning och hade gjort så fint där hemma. Njutning för ögat! Njutning för magen blev det också med god mat följt av både bulle och tårta. 

(null)

Bäst i vardagen är ju ändå torsdagsdejten. Två torsdagar i rad har vi kunnat sitta ute i solen och luncha, han och jag. I onsdags firade vi 12 år tillsammans. Tänk om vi hade vetat det när vi gick den där promenaden på tu man hand för 12 år sen och bestämde att det skulle vara vi. Ett riktigt bra beslut av oss båda. Finns ingen jag hellre vill dela mitt liv och vardag med. 

Kommentera inlägget här :