Midsommarafton

(null)

Vilken fantastiskt fin midsommarafton vi fick! Solen strålande och det var alldeles lagom varmt och skönt ute. Vi var så glada att få fira tillsammans med Jockes familj i Harkskär. 

(null)

Ebbe var midsommarfin i skjorta han fått i present av farmor.

(null)

Olle likaså.

(null)

Jag är så svag för att syskonmatcha, tycker det är så oerhört fint. Gärna i marinblått. Ja, det skulle barnen få bära jämt om jag fick bestämma.

(null)

Jag återanvände en gammal favoritklänning från Lindex. Och så kransen som hängt med i några år nu.

(null)

Mannen som gör mitt liv så mycket bättre. Vi njöt båda två av att få en helhelg i Harkskär.

(null)

Och så mina underbara svärföräldrar. Så tacksam för gemenskapen med dem!

(null)

Hängmattan kom fram för i år och barnen lekte loss.

(null)

Sen kom barnens kusiner och så var leken igång vilket resulterade i nöjda barn resten av midsommarafton. Så när som på lite syskonbråk, men det hör ju till. 

(null)

Min svägerska hade som vanligt gjort sin goda silltårta. Mmm!

(null)

Barnen fick köttbullespett.

(null)

Vi åt midsommarlunch på bryggan. Mycket bättre än så blir det inte.

(null)

Sen "fiskade" barnen länge, länge med ett metspö farfar hade ordnat med en klädnypa på. 
(null)

Eftersom det inte blev något stort firande i år som vi vanligtvis brukar besöka gjorde vi istället en egen liten midsommarstång. 

(null)

Så dansade vi, hela gänget!

(null)

Fast Olle ville helst spela fotboll. Han är en riktig hejare på att skjuta, både hårt och långt.

(null)

Sen blev det limbo, en återkommande favorit på midsommarafton. Jocke kämpade tappert!

(null)

Medan Olle körde på sin egna variant. Sent inpå kvällen kunde vi sitta på bryggan och umgås och vi kunde konstatera att detta var en midsommarafton utöver det vanliga, trots omständigheterna med Corona. Tacksam för vårt alldeles egna lilla paradis på jorden!

Kommentera inlägget här :