Jag & min 5-åring

(null)

Igår fick jag egentid med min mellan-älskling. Det är så härligt att få umgås ensam med ett barn åt gången ibland och kunna rikta all uppmärksamhet på just Ebbe eller Olle. Denna gång skulle Ebbe klippa sig så då passade vi på att åka ner på stan själva. Innan frisörbesöket gick vi på secondhand-affären Busfrö som ligger mitt i stan. TIPS!

(null)

Ebbe har så tjockt hår så det tog över en halvtimme att klippa. Men han satt nöjd och tålig hela tiden - vilken utveckling från att han för några år sen skrek så fort vi närmade oss en frisör.

(null)

För varje gång blir han modigare. Förra gången vågade han testa att ha en liten stjärna med färg i håret. Nu valde han själv att ha färg över hela året. 

(null)

Så nöjd kille!

(null)

Det är en ynnest att få vara Ebbes mamma. Tänk, nästa gång han klipper sig är det inför skolstart. Svårt att förstå att vi ska ha ett skolbarn i familjen i höst.

(null)

Vi firade som vi alltid gör efter frisörbesök - med glass! Det var så mysigt att sätta oss på ett café och njuta, bara han och jag. Ebbe var fullt fokuserad på glassen, pratade knappt ett ord och när han var klar reste han sig upp, tog på jackan och sa "nu kan vi gå hem!"

(null)

Så då gjorde vi det, hand i hand. När vi kom hem såg vi att farmor & farfar var på besök och Ebbe utbrast att "Det här är den bästa dagen i mitt liv!" Det finns väl inget härligare än att höra sina barn nöjda över livet?

(null)

Och jag blev också nöjd för hemma väntade mitt favoritgodis som min fina kollega Sara kommit förbi med. Jag blev så glad - vad bra jag har det. Omgiven av många kärleksfulla människor i mitt liv. Det är inte något att ta för givet utan något att verkligen vara tacksam över! 

Kommentera inlägget här :