Coronaliv, VAB och barnmorskebesök

(null)

I helgen mötte vi upp vänner utomhus och grillade med tanke på restriktionerna kring Corona. Jag kände mig trött och stor men lyckades dra på mig varma kläder och hitta en av Jockes jackor som magen precis rymdes i. 

(null)

Barnen klättrade på stenar och utforskade skogen i Hemlingby, ett fint naturområde här i Gävle, medan vi pratade ikapp livet med efterlängtade vänner.

(null)

Sen gick jag och barnen på en lite tur för att se oss omkring.

(null)

Så fint med hösten och all mossa. Lyckades dessutom pricka in lite sol vilket var skönt i kylan. 

(null)

Glad att jag orkade hänga på och ta mig ut eftersom känslan innan var att jag ville lägga mig under ett täcke och sova hela dagen.

(null)

Var tvungen att föreviga oss på bild, hela gänget, innan vi skiljdes åt. Samma kväll höll stadsministern tal med uppmaningen "Umgås bara med dem du bor tillsammans med" och hela livet kändes plötsligt så jobbigt. Isolering i mörkaste november, vem orkar det? Men vi måste orka - för samhällets och varandras bästa! 

(null)

Därför kändes det alldeles underbart att få fyllas med glädje, hopp och framtidstro när jag var i kyrkan igår för att spela in en andakt som visas på söndag, första advent. Jag sjöng några sånger och det var så härligt! Men åh vad jag saknade att kyrkan var fullsatt, att få möta min älskade församling och sjunga tillsammans med barnkören. Allt har sin tid! Gode gud, låt det snart vara tid för oss att kunna vara tillsammans igen. 

(null)

Inatt vaknade Olle av hosta och imorse klagade Ebbe på ont i halsen så jag åkte tidigt till jobbet för att kunna arbeta några timmar och fortsätta introduktionen av min vikarie innan jag åkte till barnmorskan på rutinkontroll. Allt såg bra ut och bebisen var livlig i magen! Jag fick till och med lyxen att se den via ultraljud eftersom barnmorskan ville försäkra sig om att den låg med huvudet ner. Och det gjorde den! Skönt, då kanske jag slipper vändning som jag fick göra med Olle. Nu är jag hemma hos barnen och vi sitter och ser på film. Barnmorskan sa åt mig att vila mycket så då gör jag väl det! Mår väldigt bra och tycker jag är duktig på att ta hand om mig - att äta bra, vila en stund varje dag och gå lugna promenader. Lite svårt att greppa att det verkligen närmar sig med stormsteg... Tänk att jag snart får hålla en liten bebis i min famn!

Kommentera inlägget här :